Insight konsumencki
Czym jest insight konsumencki? Dlaczego nie każda obserwacja jest insightem? Jak odkrywać insighty konsumenckie? Ile trwa okres przydatności insightu konsumenckiego?
Kapitał marki: czym jest i jak nim zarządzać?
Pojęcie kapitał marki (Brand Equity) jest jednym z najczęściej używanych w marketingu. Pojawia się niemal w każdym briefie, ale wydaje się, że tak naprawdę nie wszyscy wiedzą, co się za nim kryje. Tymczasem jego definicja jest bardzo prosta. Kapitał marki to stan posiadania marki, który da się zmierzyć. Po prostu. Kapitał jest tym, co marka ma, i co można zmierzyć – to efekty zarządzania marką, czyli świadomość marki i jej wizerunek, zbiór skojarzeń z marką i pewnych emocjonalnych reakcji na nią.
Świadomość a wizerunek marki
Często mówi się o świadomości marki i jej wizerunku, ale bez powiązania z jej kapitałem. A do wizerunku marki może przylgnąć wszystko – zarówno to, co pozytywne, jak i to, co negatywne. Część rzeczy będzie ważna i przez nas chciana, a część zupełnie odwrotnie – nieistotna, albo jeszcze gorzej: kompletnie niepożądana.