EN

Kapitał marki: czym jest i jak nim zarządzać?

Pojęcie kapitał marki (Brand Equity) jest jednym z najczęściej używanych w marketingu. Pojawia się niemal w każdym briefie, ale wydaje się, że tak naprawdę nie wszyscy wiedzą, co się za nim kryje. Tymczasem jego definicja jest bardzo prosta. Kapitał marki to stan posiadania marki, który da się zmierzyć. Po prostu. Kapitał jest tym, co marka ma, i co można zmierzyć – to efekty zarządzania marką, czyli świadomość marki i jej wizerunek, zbiór skojarzeń z marką i pewnych emocjonalnych reakcji na nią.

Świadomość a wizerunek marki

Często mówi się o świadomości marki i jej wizerunku, ale bez powiązania z jej kapitałem. A do wizerunku marki może przylgnąć wszystko – zarówno to, co pozytywne, jak i to, co negatywne. Część rzeczy będzie ważna i przez nas chciana, a część zupełnie odwrotnie – nieistotna, albo jeszcze gorzej: kompletnie niepożądana.

Aktywacja marki. Raport z badania

Aktywacja marki jest zbiorem działań wdrażających strategię marki. Nie jest jednak pojęciem jednoznacznym, zarówno w teorii, jak i praktyce. Celem badania było sprawdzenie, jak rozumiana jest aktywacja marki, jaka jest jej waga w praktycznym marketingu, co się na nią składa, jakie czynniki sprzyjają jej powodzeniu i w jaki sposób jest prowadzona. Chcieliśmy uzyskać możliwie precyzyjny obraz działań aktywujących marki w opinii i doświadczeniu osób, które takimi działaniami zarządzają na co dzień. Lepiej rozumiejąc to, jak planowane i prowadzone są działania aktywacji marki, można opracować sposoby podniesienia ich skuteczności i efektywności.

Luka wdrożeniowa w polskich organizacjach

Na przełomie lat 2023 i 2024 Blue Fox przeprowadził badanie dotyczące wdrażania strategii, planów i pomysłów innowacyjnych w organizacjach. Najważniejsze okazały się dwie liczby: 9/10 i 6/10. Ta pierwsza określa wagę wdrożeń, ta druga przeciętną ocenę ich powodzenia.

wdrażanie projektów

Trwała luka wdrożeniowa. Raport z badania

Każda strategia, plan oraz pomysł muszą zostać poprawnie i efektywnie wdrożone. Niestety luka między wagą skutecznego wdrożenia a liczbą projektów wdrożeniowych, które są porażkami, jest jedną z największych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Prezentujemy raport z przeprowadzonego przez Blue Fox badania dotyczącego stanu wdrożeń w polskich organizacjach.

Muzea, które angażują

Instytucje kultury (a także muzea) są miejscami, w których zaangażowanie odwiedzających jest szczególnie ważne. Przyciągnięcie uwagi odbiorcy i umożliwienie mu doświadczania sztuki to tylko jedna strona medalu. Po drugiej znajduje się zaangażowanie…

Metody badawcze w marketingu

Integrujemy wiele metod badawczych, aby uzyskać jak najbardziej wszechstronny obraz tego, jak myśli, co czuje i jak podejmuje decyzje klient. Nie jesteśmy jednak firmą badawczą. Nie dostarczamy wyników badań. Prowadzimy badania, żeby odkryć nieodkryte wcześniej możliwości i na ich bazie wypracować przełomowe rozwiązania, które tworzą najtrwalsze przewagi rynkowe. Klientowi dostarczamy rozwiązania, a nie wyniki badań.