Marketing mix – jak zarządzać najważniejszymi narzędziami marketingu?
Czym jest marketing mix? Jak go świadomie wykorzystywać, by był spójny ze strategią marki i realnie wspierał budowanie przewagi rynkowej? Czy marketing mix ma wpływ na strategię i model biznesowy? Czym jest pacing?
Insight konsumencki: jak odkrywać to, co naprawdę napędza decyzje klientów?
Czym jest insight konsumencki? Dlaczego nie każda obserwacja jest insightem? Jak odkrywać insighty konsumenckie? Ile trwa okres przydatności insightu konsumenckiego?
Kapitał marki: czym jest i jak nim zarządzać?
Pojęcie kapitał marki (Brand Equity) jest jednym z najczęściej używanych w marketingu. Pojawia się niemal w każdym briefie, ale wydaje się, że tak naprawdę nie wszyscy wiedzą, co się za nim kryje. Tymczasem jego definicja jest bardzo prosta. Kapitał marki to stan posiadania marki, który da się zmierzyć. Po prostu. Kapitał jest tym, co marka ma, i co można zmierzyć – to efekty zarządzania marką, czyli świadomość marki i jej wizerunek, zbiór skojarzeń z marką i pewnych emocjonalnych reakcji na nią.
Świadomość a wizerunek marki
Często mówi się o świadomości marki i jej wizerunku, ale bez powiązania z jej kapitałem. A do wizerunku marki może przylgnąć wszystko – zarówno to, co pozytywne, jak i to, co negatywne. Część rzeczy będzie ważna i przez nas chciana, a część zupełnie odwrotnie – nieistotna, albo jeszcze gorzej: kompletnie niepożądana.
Nowa kategoria czy zmiana reguł obecnej?
Czy warto łamać reguły rynku, być innowacyjnym? Czy wprowadzać nowe marki w kolejne kategorie czy wykorzystywać już te dobrze znane konsumentom? Czy strategia naśladownictwa jest dobrym wyborem? Jak komunikować w mało angażującej kategorii? Rozmawiają: Patricjus Ziecik (Henkel Polska), Kamil Gębski (Grupa Maspex) i Piotr Lutek (Blue Fox).
Jak zbudować przewagę konkurencyjną na rynku spożywczym
Jak być liderem na rynku spożywczym? Jak budować przewagi konkurencyjne? W jaki sposób kształtować rynek i otoczenie firmy? Przedstawiamy kilka sprawdzonych metod opartych na doświadczeniach gości, którzy znają rynek spożywczy na wylot. Rozmawiają: Patricjus Ziecik (Henkel Polska), Kamil Gębski (Grupa Maspex) i Piotr Lutek (Blue Fox).
Lepiej być pierwszym niż lepszym
Jakie efekty powodują innowacje? Czy to możliwość przełamywania starych schematów, czy wprowadzanie zupełnie nowych produktów? Zdajemy sobie sprawę, że na rynku nieustannie pojawiają się nowe wyzwania, ale czy jest to naprawdę problem, czy raczej paliwo napędzające naszą kreatywność i innowacyjność? Rozmawiają: Anna Sambor (dyrektor marketingu w firmie Herbapol-Lublin S.A.), Artur Węgłowski (dyrektor ds. strategii i rozwoju sprzedaży w firmie Goodvalley Polska) i Jacek Pogorzelski (Blue Fox).
Naśladować czy być innowacyjnym?
Czy naśladownictwo i innowacyjność są dla siebie wrogami? Jak organizacje zarządzają procesami naśladownictwa i innowacji? Jakie są praktyczne rozwiązania w zarządzaniu naśladownictwem i innowacyjnością? Rozmawiają: Anna Sambor (dyrektor marketingu w firmie Herbapol-Lublin S.A.), Artur Węgłowski (dyrektor ds. strategii i rozwoju sprzedaży w firmie Goodvalley Polska) i Jacek Pogorzelski (Blue Fox).
Aktywacja marki. Raport z badania
Aktywacja marki jest zbiorem działań wdrażających strategię marki. Nie jest jednak pojęciem jednoznacznym, zarówno w teorii, jak i praktyce. Celem badania było sprawdzenie, jak rozumiana jest aktywacja marki, jaka jest jej waga w praktycznym marketingu, co się na nią składa, jakie czynniki sprzyjają jej powodzeniu i w jaki sposób jest prowadzona. Chcieliśmy uzyskać możliwie precyzyjny obraz działań aktywujących marki w opinii i doświadczeniu osób, które takimi działaniami zarządzają na co dzień. Lepiej rozumiejąc to, jak planowane i prowadzone są działania aktywacji marki, można opracować sposoby podniesienia ich skuteczności i efektywności.
Luka wdrożeniowa w polskich organizacjach
Na przełomie lat 2023 i 2024 Blue Fox przeprowadził badanie dotyczące wdrażania strategii, planów i pomysłów innowacyjnych w organizacjach. Najważniejsze okazały się dwie liczby: 9/10 i 6/10. Ta pierwsza określa wagę wdrożeń, ta druga przeciętną ocenę ich powodzenia.