EN

marketdrivingstrategy

Marker Driving Strategy to nasza autorska metoda przejmowania kontroli nad rynkiem, która powstała jako efekt naszej filozofii Market Driving.

  • Diagnoza potencjału
    Diagnoza określa stopień gotowości przedsiębiorstwa do przyjęcia pozycji sterującej. Wskazuje pozycję firmy w siedmiu obszarach zarządzania.
  • Analiza
    Analiza reguł gry wskazuje, jak obecnie osiąga się pozycję sterowania danym rynkiem.
  • Wybór strategii
    Wybór jednej z trzech strategii (budowa potencjału, tworzenie przewagi, dystansowanie konkurentów) jest uzależniony od potencjału firmy i wyniku analizy.
  • Projektowanie drivera
    To doskonale zaprojektowany etap diagnostyczny pozwala nam projektować drivery w ramach istniejących lub nowych reguł.
  • Mapowanie
    Mapowanie wdrożenia polega na stworzeniu listy inicjatyw, których realizacja zapewni wdrożenie wybranej strategii.
Ewolucja

Przejmowanie kontroli nad rynkiem przebiega etapami, ewoluuje i zależy od realnej sytuacji firmy.

Klasyczne sytuacje, w których korzystamy z metody Market Driving Strategy:
  • brak pomysłu na strategiczny impuls do wzrostu;
  • nieskuteczność aktualnej strategii;
  • oddalanie się od celów strategicznych;
  • niewykorzystanie potencjału firmy;
  • coraz trudniejszy rynek;
  • trudności w określeniu szans rozwojowych;
  • stagnacja na rynku i naśladownictwo jako mechanizm wzrostu.

Chcesz wiedzieć więcej?

Ze słownika BlueFox

Driver

komponent, warunek, niezbędny/kluczowy dla rozwoju firmy proces przybliżający w kierunku sterowania rynkiem – game changer biznesu, szans rozwojowych, które stanowią motor wzrostu