EN

Książki o marketingu?

Te dostępne na naszym rynku można podzielić na dwie grupy. Zdecydowana większość dotyka tylko wybranego fragmentu tej ogromnej dziedziny z niemym założeniem, że czytelnik ma już wiedzę potrzebną do przyswojenia tej treści. Druga część dotyczy całości zagadnienia, ale porusza je w sposób niejasny, typowo akademicki.

Skutek?

Zdobyta wiedza nie pracuje, polscy marketerzy podejmują przypadkowe działania, a w powszechnej świadomości rodzi się przekonanie, że marketing to coś na pograniczu sztuki i magii.

W mojej książce znajdziesz proste odpowiedzi. Bez owijania w bawełnę i zmieniania tematu. Kawa na ławę. Istota problemu, a nie „akurat tyle mam do powiedzenia”.

Jacek Pogorzelski

Dlaczego dobre produkty się nie sprzedają?

Co sprawia, że klienci przywiązują się do pewnych marek i są w stanie wybaczyć im największe błędy?

Jak sprawić, by to Twoja marka była tą, która cieszy się największym uznaniem?

Jak działa marketing?

Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w nowej książce Jacka Pogorzelskiego „Dlaczego dobre produkty się nie sprzedają, czyli jak działa marketing”, wydanej nakładem Blue Fox i Wydawnictwa Narracje.

Jak działa marketing?

Marketing jest tak rozległą dyscypliną, że trudno zgłębić go kompletnie. Starając się poznać jego niuanse, można przeoczyć kwestie fundamentalne. Są pytania, które wydają się tak podstawowe, że każdy powinien znać na nie odpowiedź. A jednak okazuje się, że te odpowiedzi są ogólne, intuicyjne, niepełne. Można mnóstwo razy słyszeć o tworzeniu nowej kategorii i nie wiedzieć, na czym ono polega. Można uczestniczyć w warsztatach na temat osobowości marki i nie umieć jej projektować. Można na co dzień zajmować się storytellingiem i nie wiedzieć, jak funkcjonuje.

Moim celem jest umożliwienie Ci przejścia ze stanu „coś słyszałem” do stanu „rozumiem”. Książka, którą trzymasz, to rozbudowana sesja pytań i odpowiedzi, w której każde pytanie jest ważne, a każda odpowiedź maksymalnie prosta i praktyczna. Czytasz niewiele, a rozumiesz wiele.

Jacek Pogorzelski

Dr Jacek Pogorzelski to ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta, który łączy perspektywę naukową z umiejętnością zastosowania jej w praktyce. Jako brand i marketing manager w międzynarodowych korporacjach zarządzał 10 markami i wprowadził na polski rynek 15 produktów. Opracował dziesiątki strategii rynkowych i strategii marek dla firm z Polski, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemiec, Szwecji, Rosji, Ukrainy, krajów bałtyckich oraz Chin. Wykładowca uczelni polskich i amerykańskiej. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych z zarządzania i marketingu oraz na studiach MBA. W ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing w Londynie realizowanych przez Questus prowadzi zajęcia z zarządzania marką. Jest twórcą wielu marketingowych narzędzi analityczno-strategicznych i autorem teorii zarządzania marką na czterech poziomach: percepcyjnym, emocjonalnym, społecznym i kulturowym. ​

Zajrzyj do spisu treści!

Na rynku jest wiele książek o marketingu. 

Kilka leży na Twoim biurku, na stosie przy łóżku, pozostałe stoją pewnie na półce. 

Ile z nich miałeś czas przeczytać? Ile zrozumiałeś? Ile zapamiętałeś?

„Dlaczego dobre produkty się nie sprzedają, czyli jak działa marketing” to nie jest kolejny podręcznik marketingu. To skierowany do praktyków poradnik rozumienia marketingu. Niezależnie do tego, czy zajmujesz się marketingiem, czy tylko chcesz go zrozumieć, znajdziesz w niej wiele przydatnych informacji.

 

  • Dlaczego ludzie robią coś innego, niż deklarują?
  • Dlaczego trafne argumenty nie przekonują do zakupu?
  • Dlaczego promocja nie wystarcza do osiągnięcia sukcesu?
  • Jak analizować konkurentów?
  • Jak uprawiać marketing, gdy nie jest się wielką korporacją?
  • Co robić, jeśli nic nie działa?
To tekst, który powinien ucieszyć zarówno zarządzających firmami, managerów marketingu, jak i wszelkiej maści specjalistów. Dla tych pierwszych to esencja tego, co pozwala ze zrozumieniem budować biznes, fundament do porozumienia pomiędzy marketingiem i zarządzaniem. Dla praktyków marketingu – w zależności od poziomu doświadczenia – résumé najistotniejszych kwestii, które składają się na DNA marketingu mądrego, rozumiejącego prawidłowości rynku, zachowania klientów, pozycjonowanie marki i wiele więcej. Książka, którą czyta się lekko i przyjemnie, a przy tym dostarczająca wielu kalorycznych treści (skomplikowane zagadnienia marketingowe sprowadzone do skondensowanej treści i formy wykresów/schematów). Przyda się młodym marketingowcom, którzy wyposażeni w wiedzę, narzędzia i metody będą mogli budować lepszej jakości produkty, usługi i wpływać na pozytywne doświadczenia klientów.
Agnieszka Zamojska-Sroka​
Dyrektor Marketingu Mobile Vikings
Świat przyspieszył i jest coraz bardziej złożony – marketing również. Bardzo się cieszę, że pojawia się publikacja, która prowokuje praktyków marketingu do refleksji nad podejmowanymi działaniami. Pyta o ich sens, zachęca do tego, by dobrze rozumieć, co się robi. Polecam wszystkim marketerom, strategom i twórcom komunikacji. Jacek Pogorzelski porządkuje myślenie o współczesnym marketingu i przywraca nam wiarę w poczucie sprawczości. Brakowało na rynku takiej książki!
Marta Marczak​
Dyrektor w zespole strategii marki PwC Polska​
Marketing to niezwykle trudna dziedzina zarządzania. Tym trudniejsza, że szybko daje złudne poczucie jej zrozumienia, a wręcz biegłości w temacie. Trochę jak z jazdą na rowerze. Łatwo jest zacząć jeździć, ale tylko nieliczni potrafią rywalizować. W marketingu tylko garstka potrafi wejść na poziom wyścigowy. Zależy to od dwóch czynników: pokory i solidnego przepracowania fundamentów. Książka Jacka Pogorzelskiego to coś w rodzaju przewodnika po obszarach marketingu, których rozumienie oddziela rowerzystów od kolarzy. Jeżeli ktoś ma ambicję stać się zawodowcem, musi ją przeczytać. Co najmniej dwa razy.
Piotr Lutek
Prezes Synergia sp. z o.o., Interim Manager

Ta książka jest dla Ciebie, jeśli:

  • nie masz czasu na długie czytanie
  • odnosisz sukcesy, ale nie wiesz, jak to robisz
  • „czujesz” marketing, ale nie wiesz, jak on działa
  • przeczytałeś wszystkie biblie marketingu i w głowie pojawił się chaos
  • lubisz wiedzieć, co robisz i chcesz wiedzieć, co robić.

Po co wydawać kolejną książkę o marketingu?

Możliwe, że nie popełniasz błędów, jest Ci dobrze tu, gdzie jesteś, a Twoja firma nie może już działać lepiej. Jeśli tak, zazdrościmy, bo jesteś w zdecydowanej mniejszości polskich przedsiębiorców. Głównym problemem polskich (i nie tylko) marek jest całkowite niezrozumienie potrzeb klienta i tzw. przepalanie budżetów na promocję, która nie ma prawa działać.

 

Jakich błędów popełnianych w marketingu unikać?

Marketing ma reprezentować głos klienta, który wskazuje, co należy mu oferować teraz i w przyszłości, aby stale generować przychody. Do tego marketing ma być strażnikiem kapitału marki, który dba o rozwój tej najważniejszej wartości niematerialnej organizacji. Jeśli jest sprowadzany do funkcji wsparcia bieżących działań sprzedażowych, to można powiedzieć, że jest to koniec marketingu.

Jacek Pogorzelski, Dlaczego dobre produkty się nie sprzedają, czyli jak działa marketing, Lublin 2022.

Możesz wybrać książkę w wersji

Patronat medialny

Kupując e-book* u nas, dostajesz wersję z dodatkowym rozdziałem: Jak poszerzać markę?

* do wersji papierowej dołączamy pdf z rozdziałem

Jak kupić?