marketdrivingstrategy

MDS to nasza autorska metoda przejmowania kontroli nad rynkiem, powstała jako efekt naszej filozofii Market Driving

  • Diagnoza potencjału
    Diagnoza określa stopień gotowości przedsiębiorstwa do przyjęcia pozycji sterującej. Wskazuje pozycję firmy w siedmiu obszarach zarządzania.
  • Analiza
    Analiza reguł gry wskazuje, jak obecnie osiąga się pozycję sterowania danym rynkiem.
  • Wybór strategii
    Wybór jednej z trzech strategii (budowa potencjału, tworzenie przewagi, dystansowanie konkurentów) jest uzależniony od potencjału firmy i wyniku analizy.
  • Projektowanie drivera
    To doskonale zaprojektowany etap diagnostyczny pozwala nam projektować drivery w ramach istniejących lub nowych reguł.
  • Mapowanie
    Mapowanie wdrożenia polega na stworzeniu listy inicjatyw, których realizacja zapewni wdrożenie wybranej strategii.
Ewolucja

Przejmowanie kontroli nad rynkiem przebiega etapowo, ewolucyjnie i zależy od realnej sytuacji firmy.

Klasyczne sytuacje, w których korzystamy z metody MDS
  • brak pomysłu na strategiczny impuls do wzrostu
  • obecna strategia się nie sprawdza
  • oddalanie się od celów strategicznych
  • niewykorzystanie potencjału firmy
  • rynek jest coraz trudniejszy
  • trudno określić szanse rozwojowe
  • stagnacja na rynku i naśladownictwo jako mechanizm wzrostu

Chcesz wiedzieć więcej?

Ze słownika BlueFox

Driver

komponent, warunek, proces niezbędny/kluczowy dla rozwoju firmy w kierunku sterowania rynkiem – game changer biznesu, szans rozwojowych, które stanowią motor wzrostu.

Wypełnij ankietę i sprawdź, czy Twoja firma jest gotowa przejąć kontrolę?

Wypełnij ankietę